Twee vliegen in 1 klap

We zijn weer aan het wedstrijdzeilen, en daar horen natuurlijk ook verslagen bij. De eerste wedstrijd was een slecht weer wedstrijd met veel regen. Na de wedstrijd zijn we ook snel naar het Clubhuis 2.0 gegaan om bij te komen. De tweede wedstrijd was bere koud, voordat we weg konden moesten wij nog eerst een polar bear van boord aftrappen zo gemeen koud was het, en ook gelijk na de wedstrijd naar het clubhuis.

De winter duurde weer eeuwig en ik had het druk met werk bij het Reclame Bureau 'Kolenbrander Sign' en met het verhuizen van de R&ZV 'Naarden' waar een nieuwe Bar moest komen en alles aangesloten op gas en water en electriciteit. Ja zelfs 380 volt voor het Espresso machine. Maar dan heb je ook wat. De eerste wedstrijd kenmerkte zich door veel afzeggingen voor het werk Anna, en Ellen was in de ziekenboeg beland. Maar we hebben gelukkig genoeg die in konden invallen, en we varen maar met 1 meisje maar wel met de kersverse moeder en van het voordek Eva.

Eva was een klein beetje gespannen of ze niks was vergeten, na meer dan een half jaar niet op de boot geweest te zijn. Michiel en Remco zijn ook van de partij en het waait stevig door. We kwamen buiten en het viel wel mee, met de wind. Ik ben van het sturen en start weergaloos, tellen gas terug nog 10 sconden zeilen aan, en een aanloop en bij de toeter erover. Mooi de eerste klap, gelijk voorin. De flyer start ook goed maar aan de andere kant van het veld. Zij komen als eerste aan bij de boei. Het is dringen maar we hijsen de spi en gaan onderweg naar Almere-Haven, onderweg zet de wind goed door en we zitten in oliegoed, en besluiten de Genua 1 voor Genua 2 te ruilen, een herhalings actie voor Eva zodat ze dat ook weer weet. Bij helemaal ton 45, gaan we aan de wind terug met Genua 2. Het gewicht van de grote jongens hadden wij nodig om de boot rechtop te varen en haar niet uit het roer te laten lopen. Remco had de lijnen van de treveler in de hand en bij een vlaag liet de hij de wagen iets naar lij lopen. Wij waren vet in gevecht met de Flyer, soms wij voor maar ook vaak zij voor. Terug op Spi weer een binnenvaartschip en wij zijn in gevecht met Jet geth Los en  dat verrekte binnenvaarschip. Bij het minste klein ruimte achter het schip langs en vrij varen komt die verrekte J80 weer op ons varen. Na de ronding nog maar weer eens een beroepschip maar nu met feestgangers. We rakken naar de finish en worden tweede. De eerste klap was wat waard, zeker omdat wij er hard ervoor hadden moeten werken in de strond regen.

Tweede Wedstrijd

WAC 2, klasse SW-A 19 April 2017, het was koud en vandaag ging Lianne sturen van start tot finish. Het is koud en weinig wind, De Genua 1 werd erop gezet en wij gaan op tijd naar buiten 7 uur is 7 uur. Dit om alles in te regelen, blokken naar voren of naar achteren spanning voorlijk en de twist in de Genua, oftewel Hapklaar aan de wind. Niet te strak want we hebben snelheid nodig hoogte heeft geen zin. Lianne stuurt en we starten niet al te best, geen snelheid dus kun je ook niet sturen. Wat wel een voordeel was achter de rest aanvaren weet je wie je allemaal nog in moet halen. Als Max Verstappen weten we bijna iedereen en alles in te halen. Lianne stuurt als een jonge hond, en Michiel werkt zich het apenzuur op voordek en invouwen en toet toet Beng Beng. Remco is van de Lijnenspeciliteit en ik doe alleen tactiek. Maar dan ook heel geconcetreerd want we willen naar voren en in deze modus zijn wij goed bezig. Zo goed zelfs dat we tweede worden deze avond met concurenten op meer dan een kwatier, en wij zouden derde geworden zijn als we met de SW- C klasse mee gedaan zouden hebben. Dat we eerste werden in de ORC is niet van belang, want niet iedereen is ORC gemeten, en dat zal waarschijnlijk ook niet gebeuren, want de SW voldoet ook goed.